Kétlaki by Yella

IMG_0973

Ihletforrás: Tavaly – Aedanhoz hasonlóan – én is indulni szerettem volna ginkgo bilobás pályázaton. El is készítettem a vázlataimat és ki is vágtam az első figurát a hármas kompozícióból. Aztán persze kiderült, hogy nem néztük meg rendesen a leírást, így végül nem indult egyikünk sem el a versenyen.

Felhasznált fém, alapozó, technika, festék, dátum: 6-os vörös réz, 1032-es alapozó, kevert technika (sodrony festett zománc), iszap és por zománc, készült 2016 tavasza-nyara.

Mondanivaló: a ginkgo fák lényegében kétlakiak, ami azt jeleneti, hogy a porzó és termős virágok más-más növényen található meg. Szóval első körben terveztem egy lánykát, majd utána született a középső kör –hogy egyértelmű legyen, hogy miről is van szó-, végül jó félévre rá a 2016-os rövidített nyári táborban a fiú is elkészült. Kínában a ginkgot szent faként tisztelték. Az örök élet fájának is tartják, mert rendkívül szívós, ellenálló növény. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy a hirosimai atomrobbantások után az első fa volt, amely kihajtott anélkül, hogy mutációt szenvedett volna.

Különlegességek, tanulságok: itt még fűtött a hév és lágyítás nélkül garázdálkodtam a nagyméretű lemezvágó ollómmal. Azóta lágyítok és kisebb ollóra is szert tettem. Kevesebb vízhólyag és pontosabb vágás lett ennek az eredménye. Továbbá nem feltétlenül szerencsés egybe kezelni a rekeszzománc felületeke és festettzománc részeket.

Tippek, trükkök:

IMG_6239

1 fázis: átrajzolás.

IMG_6244

2 fázis: kivágás három számmal nagyobb ollóval.

IMG_6247.JPG

Pucolás és egyenesítés előtt immár kilágyítva.

IMG_6258

Tényleges 3-as fázis: alapozás és karcolás.

IMG_6267

4. fázis: első égetés (45-60s) + rekesz feltétel. Eddig még gyanús a helyzet…

IMG_6270.JPG

4. fázis b: főleg iszappal feltöltött rekeszek + az arcára került egy réteg alapozó, hogy jobban bírja a következő égetést. A porzománc vastagsága miatt 2 percig égettem 850 fokon.

IMG_6276

A kész lányka bársonyon

gin

A középső kép “élettörténete” montázsban.

IMG_6277

Kész kép. Apró kis rézdarabokat szórtam a háttérbe, avagy mindent újra lehet hasznosítani 😀

IMG_0975

Végül a fiú vagy, ahogy a környezetem hívja a kis herceg. Mondjuk így egymás mellé téve valóban van köztük némi hasonlóság bár mentségemre legyen szólva nem volt szándékos a dolog.

Reklámok

Kultúr Káosz névjegye

Ha érdekel téged a rajz, képzőművészet, filmek, animék, videójátékok és sok más random dolog, akkor jó helyen jársz, mert mi itt ezekkel foglalkozunk.
Kategória: Tűzzománc, Yella
Címke: , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

