Legend of Zelda: Ocarina of Time by Aedan

A még 1998-ban megjelent, majd 2011-ben felújított The Legend of Zelda: Ocarina of Time-ot sok kritikus minden idők legjobb videojátékának tartják. De vajon tényleg igaz ez a megállapítás, főleg majdnem húsz év távlatából?

11.jpg

 

Előre szólok, én a 2011-es 3DS verzióval játszottam, a cikket az azzal kapcsolatos tapasztalataim alapján írtam meg.

 

Viharos, borongós éjszaka… Egy menekülő hercegnő… Illetve egy őt üldöző, villámfényben felsejlő, gonoszul kacarászó férfi alakja… Hajjaj, eme álom alapján nem ártana egy jó kis pszichoanalízis a játék főszereplőjének, Linknek. Talán rosszat evett? Vagy amiatt bánatos, mert míg falujának többi gyereke saját házitündérekkel rendelkeznek, addig ő nem, és a többiek  ahol tehetik, kicikizik ezért? Bárhogy is, a falu vezetője, egy fa –no komment- is megérezte a nagybetűs Gonosz közeledtét, el is küldi Linkhez leendő tündérét, Navi-t, aki azon nyomban be is szól a rémálmából frissen felébredő fiúnak, és elég rosszindulatúan sürgeti a játékost, hogy azon mód keresse fel a fát, mert a hercegnők és a világ nem mentik csak úgy meg magukat…

legend-of-zelda-ocarina-of-time-3d-20-500x300

 

Azért meg kell hagyni, Link -az a zöld ruhás- nagyon jól tud fotorealisztikusan álmodni.

 

ocarina-of-time-3d

 

Áh, egy csodálatos kapcsolat kezdete fiú és tündére között…

 

maxresdefault.jpg

 

Kalandjai során Link még jó pár arccal összebarátkozik, köztük is van a címszereplő Zelda hercegnő is. És miért az ő legendája az egész, amikor Link szaladgál fel-alá? Erre a kérdésre már sosem fogunk kielégítő választ kapni…

 

Oké, a játék kezdete nem túlságosan meggyőző, emellett az sem meglepő, hogy a játék legvégén az intróban látott hercegnőt meg kell menteni a királysággal együtt, ahhoz képest a történet, illetve világ bemutatását mesterien oldották meg a készítők.

196366-header

 

Nem mai darab a játék, jó pár ötletes fordulatát nagyon könnyű lespoilerkedni -ahogyan szerény személyem is tette az időutazós résszel kapcsolatban-, ennek ellenére bőven tartogat meglepetést a játék.

 

Térjünk is rá játékmenetre, a játék idejének fő részét a játék helyszínéül szolgáló Hyrule királyságát –ami egyébként egész nagyra sikeredett-, annak nevezetességeit kell felfedezni, keresztül-kasul átkutatni, minijátékokban győzedelmeskedni, mindenféle apróságot begyűjteni, emellett minden rosszarcút lecsapni, akik ferde szemmel nézik, illetve megjegyzést mernének tenni pénzért-vázatörős-vandalista hajlamainkra. Mind a felfedezős, mind a harcolós részt tovább színesítik a pályákon megtalált, továbbjutáshoz szükséges tárgyak használata, az utóbbi esetében még tovább is bonyolítva az amúgy is összetett harcrendszert.

the_legend_of_zelda_ocarina_of_time-1

 

Egyébként tényleg nagy terepet kell bejárni…

 

legend-of-zelda-ocarina-of-time-3ds-nds-8285.jpg

 

Szerencsére egy idő után a felfedezéshez kapunk lovat is, teleportálási lehetőségekkel együtt.

 

152861_screenshot_02_l.jpg

 

A játék során begyűjtött pénzből mindenféle kacatot össze lehet vásárolni.

 

good-things-come-to-those-who-break-clay-pots-t-shirt_3803.jpg

 

Azonban célszerű a begyűjtött rúpiákat más, fontosabb tárgyakra, fejlesztésekre elkölteni, hisz a cserépedények összetörése szinte minden igényt kielégít. Csak tudnám, hogy minek tesznek bombákat bele az emberek. Vagy szíveket. Utóbbira nem is merek gondolni…

 

 

B003O6E800.03.lg.jpg

 

Érdekes, de a pályákul szolgáló helyszínek nem csak egyszerű romok/kazamaták, amiket csak a jóravaló kalandoroknak építettek fel, hanem régebben valamilyen funkciót is elláttak. Felfedezendő helyszínek között van például elhagyatott palota, kínzókamra, vagy éppen a korábban is említett fa belseje is.

 

B003O6E800.06.lg.jpg

 

Az íjazó, bombás minijátékokat még értem, de azt sose fogom megérteni, hogy mit esznek az emberek a horgászós minijátékokon…

 

legend-of-zelda-ocarina-of-time-3d-screenshots.jpg

 

Link harci mozgáskultúrája kellően összetett, viszont a különböző tárgyak használatával válik ő halálos veszedelemmé.

 

inset2_11_0624_ocarina másolata.jpg

 

A legtöbb ellent egész könnyen le lehet csapni, párnál azonban nem árt taktikázni.

 

gallery_Zelda_Ocarina_of_Time_24.jpg

 

Ami azért sem árt, ha nem vigyáz az ember, nagyon könnyen fűbe haraphat, főleg a játék elején.

 

Irányítás  első körben kicsit esetlennek tűnhet –számomra legalábbis Z-targetingnek nevezett rendszer okozott az elején fejfájást-, de gyorsan meg lehet szokni. Nekem főleg az íjhasználat megoldása tetszett, egész pontosan lehetett célozni a 3DS mozgatásával, nem kellett az analóg karokkal szenvedni…

hqdefault.jpg

 

Bár ha egyszer megtanulja az ember az irányítást, onnantól kezdve nem fog több problémát okozni a többi Zelda játék irányítása…

 

legend_of_zelda_ocarina_of_time_17.jpg

 

Kifejezetten jónak találtam a dual screen használatát, általa villámgyorsan elő lehet hozni a különböző felszereléseket, így könnyű alkalmazkodni a különféle helyzetekhez.

 

Képi megvalósítás terén, nos, a 98-as verzió ugyan nem öregedett szépen, de még egészen elviselhető. Ellenben a 2011-es, abban a karaktermodelleket és a textúrákat egészen pofásan felújították, mellettük a 3d-s effektek is látványosan néznek ki. Zeneügyileg pedig… Hűha. Nem csak, hogy a játékmenet szerves részét képezi Link okarinájának a használata, melyből csupa fülbemászó dallamot kell kicsiholni a kívánt hatás érdekében, a soundtrack a játékhoz teljes mértékben passzol, eszméletlenül hangulatos, magában is kiválóan hallgatható.

18hcwqc1teltfjpg.jpg

 

maxresdefault.jpg

 

Egy pár előtte-utána kép…

 

051.png

 

Á, az egyik kedvenc dallamom.

 

defense.jpg

 

Persze, nincsen rózsa tövis nélkül, azért hibát is lehet találni a játékban. Itt is van rögtön, drága jó Navi tündérünk…

 

link__s_had_enough__finished_by_bubbleboy352

 

Az eredetihez képest visszább lett fogva, attól függetlenül továbbra is idegesítő, illetve az őáltala adott tanácsok 99,99%-a hasznavehetetlen.

 

hey-listen2.png

 

De legalább egész faja póló feliratokat lehet miatta kreálni.

 

Összegezzünk! Így a cikk vége felé tartozok egy vallomással: első körben tiszta szívből gyűlöltem a Legend of Zelda: Ocarina of Time-ot.

OoT_3D_427_2.jpg

 

Ne nézz rám olyan meglepetten, mindjárt megmagyarázom…

 

Bár a Legend of Zelda sorozatot korábban is ismertem, legjobb indulattal mondva, teljesen semleges voltam vele szembe. Ha nem az új 3DS-emhez adták volna, ki se próbáltam volna  az Ocarina of Time-ot…

43QP5PV.png

 

Aztán, egy esős délutánon egy kissé unottan, de csak elindítottam a játékot a “Gyerünk, minden idők legjobb játéka, kápráztass el…” jeligével.

 

13e.gif

 

Akkor szabadultak el igazán az indulatok, egyszerűen nem értettem, hogy mit esznek ennyire az emberek zöld ruhás manócska kalandjain, hisz az egész játék olyan butuskásan, nyögvenyelősen indul el, az irányítása furcsa volt, emellett szokásomtól eltérően már az első kazamatában többször sikerült elpatkolnom. Szóval dühödten dobtam el a játékot…

 

 

d25

 

…hogy aztán lenyugodva visszatérjek hozzá, mert csak nem hagyott nyugodni a dolog. Ahogy kezdett beindulni a történet, illetve az irányítás minden csínját, bínját elsajátítottam, úgy kezdtem enyhülni az Ocarina of Time felé, bár továbbra se tartottam olyan valami nagyra.

 

569.gif

 

Aztán ahogyan összeállt az egész kép (hatalmas játéktér, változatos játékmenet, mély érzelmi töltettel rendelkező sztori, és ezt az egészet 1998-ban 32 megabyte-ból csinálta meg), úgy megtörtént a fordulat -vagy én feljesztettem ki a Stockholm szindrómámat-, teljes mértékben rákattantam nem csak a játékra…

 

1308168106001.jpg

 

… hanem úgy az egész sorozatra is. És világ legjobb játéka ide, túl van hypolva oda, azért ez szép teljesítmény főleg egy majdnem húsz éves játék részéről.

 

aa1.gif

 

Szóval azóta is csak ajánlani tudom mindenkinek a Legend of Zelda: Ocarina of Time-ot. Meg boldogítom Linkékkel Yella-chant is.

 

dsc02065

 

Tényleg, 2012-ben nagy fanboyolás közepette még képes is voltam tűzzománc képet készíteni Linkről. El nem merem képzelni, hogy mit tett volna velem a játék, hogyha tíz éves koromba futottam volna össze vele…

 

 

 

 

Advertisements

Kultúr Káosz névjegye

Ha érdekel téged a rajz, képzőművészet, filmek, animék, videójátékok és sok más random dolog, akkor jó helyen jársz, mert mi itt ezekkel foglalkozunk.
Kategória: Aedan, Ajánló, Kritika | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s