Szarvasok by Yella

A mai cikkemben a legutóbb elkészült zománc képemet fogom bemutatni, kicsit részletesebben.

IMG_1131.JPG

Ihletforrás: vettem egy kulcstartó dobozt és szerettem volna valami szép zománc képet készíteni rá és elkezdtem hajtogatni.

Felhasznált fém, alapozó, technika, festék, dátum: 6-os vörösréz, 1097-es alapozó, sodronyzománc, porfesték, kristállyal vegyítve, készült 2017 telén.

Mondanivaló: mivel használati tárgyról van szó ezért inkább a szépségre törekedtem ezzel a képemmel is. Viszont nem akartam “nonfiguratív” virágmintát hajtogatni,  ezért esett a választásom végül a szarvas és az életfa motívumokra. Ez egy “szabadkézi” rajz vagyis nem készítettem vázlatot, mielőtt neki fogtam volna a képhez. A színekkel is játszottam kicsit, ugye fehér és fekete, piros kék, világos és sötétzöld (a lombkoronában is ez a törekvés megfigyelhető).

Tippek, trükkök:

IMG_1058.JPG

Mivel ezt a képet itthon hajtogattam meg, ezért körömlakkal rögzítettem a drótokat a helyükre. (Ez nem szabályos technika, de biztonságosabb szállítás esetén, mint az alapozóval történő ragasztás.)

20170107_144509.jpg

Nedvesen, feltöltve. Most vettem új fehér kristály zománcot, ami majdhogynem színtelen, míg az áttetsző porzománcom fehér. Így belegondolva vicces egy 

20170107_144609.jpg

Az infra a zománcos egyik legjobb barátja (a kemence szeszélyesebb, szóval ő nem lehet). Röpke két óra száradás után került a kemencébe

20170107_162753.jpg

Íme a kiszárított változat, kemencére készen (2,5 perc 850 °C-on) Ugye, mennyivel fakóbb lett, mint a vizes változat? 

IMG_1128.JPG

És végül: dobozba foglalva. Először kicsit megijedtem, hogy  túl sötét a zománcképem, mikor kivettem a kemencéből, de ezzel a világos szürke kerettel pont jó lett.

Kultúr Káosz névjegye

Ha érdekel téged a rajz, képzőművészet, filmek, animék, videójátékok és sok más random dolog, akkor jó helyen jársz, mert mi itt ezekkel foglalkozunk.
Kategória: Egyéb, Munkáink, Tűzzománc, Yella | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

