Római Nősténytigris by Aedan

Egyszer egy tűzzománcképet szerettem volna készíteni ajándék gyanánt az egyik munkatársamnak. Mikor a lehetséges témákról beszélgettünk, egy tigrist ábrázoló ókori római mozaikképet mutatott meg, ami annyira megtetszett nekem, hogy rögtön két példányt készítettem el, egyet neki, egyet meg magamnak…

IMG_3519 másolata másolata.JPG

A kép, amit én készítettem…

0_Tigre_che_assale_un_vitello_-_Musei_Capitolini_(1).jpg

…és a mozaik, ami alapjául szolgált. A tigris eredetileg a mára már lebontott Junius Bassus bazilikát díszítette. Maga a kép opus sectile technikával készült, azaz a mozaik darabok ugyanúgy négyoldalúak voltak, de nem négyzet alakúak, ráadásul nagyobbakra hagyták meg, és úgy illesztették őket össze.

img_3519-masolata-masolata

No, vissza a zománcképemhez (ami egy kicsit nagyobb kivitelben itt tekinthető meg), én jóval egyszerűbben, kevesebb macerával csináltam meg, titánfehér zománcfestékkel festettem meg a tigrist, a bivalyt, illetve az előteret, majd egy égetés után vittem csak rá a színeket, így jóval világosabbak lettek, mintha a sötét alapon dolgoztam volna. Harmadik égetésnél tettem mozaikszerűvé a képet –azaz a szabálytalanul futó vonalakat akkor festettem bele-, illetve még egy kis száraz titánfehérrel szórtam meg, hogy ne legyen a háttér teljesen fekete. Összességében elégedett vagyok azzal, ahogyan sikerült a tigris, viszont tervezem még egyszer megcsinálni, ezúttal az opus sectile technikával…

Reklámok

Kultúr Káosz névjegye

Ha érdekel téged a rajz, képzőművészet, filmek, animék, videójátékok és sok más random dolog, akkor jó helyen jársz, mert mi itt ezekkel foglalkozunk.
Kategória: Aedan, Egyéb, Munkáink, Tűzzománc
Címke: , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez

  1. Kjære Sølvi! SÃ¥ fint det ble! Digger fargen. Du, jeg har et spørsmÃ¥l: Har ofte lest at nordmenn pleier Ã¥ vaske møbler med salmiakkvann før de maler de. Jeg har "lært" at det er viktig Ã¥ slepe møblene før man kan grundere de og det kan jo bli veldig anstrengende…. Hva er salmiakkvann egentlig? Lager du det selv? Ser frem svaret ditt.Klemmer fra PillePalle

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

