Ori and the Blind Forest by Aedan

A még 2015-ben megjelenő Ori and the Blind Forest-et a tavalyi év egyik legjobb indie játékának tartották, nem véletlenül…


Gamescom-key-art_psd_jpgcopy.jpg

 

1.jpg

A történet kezdetén béke uralkodik Nibelnek nevezett erdőben.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Ám egy vihar során főszereplőnk, Ori, elszakad az erdőt éltető Lélekfától.

 

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Az elveszett fényszellemet az árnyszellem Naru találja meg, aki saját gyermekeként kezdi el őt nevelni.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Viszont harmonikus, gondtalan együttélésük nem tart sokáig, mert az erdőt egy rejtélyes kór támadja meg, minek következtében minden élelmük elfogy.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Naru mindent megtesz, hogy ételt szerezzen, de miután nem tud semmit sem hazavinni gyermekének, inkább feláldozza magát, csak hogy Ori tovább élhessen.

21.jpg

Az ismét elárvult Ori céltalanul bolyong a sötét, elkárhozott erdőben, ám egy baleset során súlyos sebeket szerez…

22.jpg

…melyekbe bele is hal.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Ekkor történik a csoda: Ori halála felébreszti az addig néma Lélekfát, aki cserébe feltámasztja Orit. Innentől kezdve a fényszellemnek fő célja az, hogy felderítse és felszámolja Nibel romlásának okát, és helyreállítsa a rendet és harmóniát az erdőben…

 

Leírva lehet, hogy nem tűnik valami erősnek a játék alapfelállása, viszont higgyétek el nekem, roppant hatásosan van prezentálva. Ugyan a továbbiakban a játék tartogat még egy-két csavart, és a különböző érzelmek felkeltésére is nagy hangsúlyt fektet, de a cselekmény, illetve maguk a szereplők egyáltalán nincsenek túlbonyolítva. Ami jelen esetben egyáltalán nem válik a játék kárára, végül is, nem a sztorin van a fő hangsúly.

Maga a játékmenet már kellően összetett, ennek ellenére mégis letisztult, könnyen átlátható. Ori irányítása pofonegyszerű, gyors, pontos, képességei könnyen előhívhatóak – ráadásul az egyik alapjaiban borítja fel a feje tetejére a megszokott metrodivania játékmenetet-, egyszerűen élvezet a fényszellemmel végigszáguldani a pályákon. Muszáj is kiismerni Ori lehetőségeinek a határait, mert Nibel roppant veszélyes hely, könnyen fűbe haraphat az ember.

2016-01-01_00017

 

Egen, ilyen téren a régi időket hozza fel a játék, a 90-es években jó nehezek voltak a platformer játékok. Ráadásul még azt is számon tartja, hogy mennyiszer halálozik el szegény főhősünk.

 

2016-01-01_00001.jpg

 

Szóval, ha túl akarjuk élni Nibel veszedelmeit, szorgosan kell gyűjtögetni a különböző tárgyakat, képességeket…

 

2015-12-30_00041.jpg

 

Az erdőt alaposan átkutatni, titkait kiismerni, az életerő és mana növelő power-up-ok fellelése céljából…

 

2016-01-01_00024

 

Illetve menteni. Menteni, menteni, menteni! Ilyen téren is régi vágású a játék, csak jelentősebb események után van autosave. És nem kell külön ecsetelnem, hogy mennyire bosszantó, ha egy hosszabb szakaszt meg kell ismételni, mert elfelejtettünk menteni.

 

2016-01-01_00011

 

A játék egyes szakaszai tudnak frusztrálóan nehezek lenni…

 

20161104223147_1.jpg

 

Az nyugtasson meg mindenkit, hogy annyival nagyobb katarzíst hoz, ha az ember végigviszi őket.

 

Nézzük megvalósítás terén a játékot! A cikkben bemutatott képek alapján nem hinném hogy a grafikát külön kommentálnom kéne. Affene, mégsem tudom megállni, mozgás közben még gyönyörűbb a játék! Oké, tovább a zenére, amik pedig… Hűha… Már elég régóta hallgatom a játék OST-jét, és egyszerűen még mindig nem tudom megunni! Ettől függetlenül mindenkit óva intenék attól, hogy csak úgy kíváncsiságból belehallgasson a játék zenéjébe, mert az igazándiból az a grafika és a játékmenet együttesével tud igazán nagyot szólni.

2015-12-31_00002 (2).jpg

Persze, azért az Ori and the Blind Forest is rendelkezik egy-két negatívummal, én személy szerint az ellenségek fajtáinak és a bossharcok mennyiségét, illetve minőségét keveselltem, amik igazándiból akkor váltak számomra nyilvánvalóvá, mikor a játék készítéséről szóló videók egyikében bemutatták a lehetséges ellenfelek koncepcióját. No, nem mintha számottevően rontaná az ellenfelekkel kapcsolatos hiányosság a játék minőségét, maximum egy két színfolttal többet vitt volna bele az amúgy is színkavalkád szerű játékmenetbe.

ori_and_the_blind_forest_definitive_edition_screenshot_20160301164816_7_original.jpg

Az eredeti verzióban még lett volna pár, inkább bosszantó apróság, mint valódi hiányosság, de 2016 márciusában megjelent, a játék kiegészítőjeként is felfogható Definitive Edition által a készítők ezeket orvosolták, ráadásul két új helyszínnel és két új képességgel gazdagították a játékot, szóval panaszra nem lehet ok.

Összegezzünk! Az Ori and the Blind Forest egy gyönyörű játék, mely mögött egy letisztult, ettől függetlenül sok kihívást tartalmazó játékmenet rejlik. Mindenkinek ajánlom a kipróbálását!

Advertisements

Kultúr Káosz névjegye

Ha érdekel téged a rajz, képzőművészet, filmek, animék, videójátékok és sok más random dolog, akkor jó helyen jársz, mert mi itt ezekkel foglalkozunk.
Kategória: Aedan, Ajánló, Kritika, Videojáték
Címke: , , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s