Így készült: A kérész és a doboz by Yella

Meg volt a második félév első zománcszakköre. Ezúttal nem voltam valami darabolós hangulatban, így maradt a festés és a rekeszelés.

dr_%20nyitrai%20gabika

Egy régi vázlatomat használtam, ami úgy 2012 vagy 2013-ban skicceltem fel. Akkor tájt nagyon szerettem antropoform fél lényeket kreálni. Ennek egyik és talán legfőbb oka, hogy hadilábon állok a kezek megformázásával. A paták és szárnyak bezzeg… Na jó nem ragozom tovább lássuk az effektív munkafolyamatot.

IMG_4342.JPG

A/4-es 6 mm-es rézlemezt használtam és miután megtisztítottam, átindigóztam rá a vázlatomat. Régebben ezután alkoholos filccel is rámentem a vonalakra, mert annak van némi víztaszító tulajdonsága és könnyebb megtartani vele a körvonalakat (kezdőknek melegen ajánlom). Ma már ez a munkafázis kihagyom és megelégszem az indigóval, mert az alkoholos filc vastagabb vonalat hagy maga után égetés után.

20160910_113606.jpg

Én több féle alapozóval szoktam dolgozni ebben a fázisban. Sajnos a kedvencem, vagyis a 10-31-es alapozó be volt száradva és hiába kevertem fel, akkor is egy kicsit csomós maradt az anyag. Ez látszódni is fog a végeredményen. 10-31-et használtam az arcához és a háttérhez. 10-9-cel, ónossal, illetve kékkel alakítottam ki a ruháját és a haját, míg 10-33 adta a szárnyát, az agancsát és a lábát. Kihagytam némi rezet az alak körül, hogy a réz-oxid is adjon valamit hozzá az összhatáshoz.

20160910_124054

Az infra alatt száradozva…

20160910_155415

Az első égetés után alakítottam ki a hátteret. Vizesen vittem fel a feketét és a sötétkéket. Továbbá megerősítettem a szárnyat és a lábakat. A körvonalt és az arcot 10-31-gyel igyekeztem fixálni.

20160910_165542

A háttér kialakírásához körzőt használtam és néhány pöttyöt, mert a piros pöttyös az igazi.

dr_%20nyitrai%20gabika

Íme a pillanatnyi végeredmény. Valószínűleg ez még nem az utolsó változat. Tervezem a felső piros pöttyök élénkítését, továbbá a körvonalak egyenletesebbé tételét.Vagyis menni fog a csajszi még egyszer máglyára 3:)

A szombati napon egy másik kisebb munkám is elkészült. Nevezetesen egy doboz fedlapja. Természetesen sodronyt használtam hozzá. Valahol félelmetes, hogy gyorsabban hajlítom a drótot, mint ahogy festek.

20160910_185744

2 óra alatt kihajlítva és kitöltve.

DSCF9175.JPG

dr_nyitrai%20gabika%202

Dobozba téve.

Reklámok

Kultúr Káosz névjegye

Ha érdekel téged a rajz, képzőművészet, filmek, animék, videójátékok és sok más random dolog, akkor jó helyen jársz, mert mi itt ezekkel foglalkozunk.
Kategória: Így készült..., Munkáink, Tűzzománc, Yella | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

