Mona süt: Csokis süti

Úgy esett, hogy egyetemi csoporttársaim egyszerre tartották szülinapjukat a II. Nemzetközi Sörömön. Mivel ajándékok terén eléggé elveszett vagyok, ezért a jól bevált módszeremhez nyúltam, tehát sütöttem egy süteményt. Mivel a sörfesztiválra mentünk ezért egy csokis süti mellett döntöttem, mert hát a keserű íz mellé pont jól fog párosulni ez a kis édes finomság. (Kekszet meg nem akartam, mert hát, ez azért csak egy szülinap). Így hát durr bele, a 36 fokban beizzítottam a sütőm.

Fel is kerestem kedvenc sütis oldalam, hogy valami inspirációval szolgáljon. De csakis olyannal, amihez nem kell elmennem a boltba, mert hát 36 FOK VAN ÉS AZ IDŐ CSAK MELEGSZIK. Nem volt mázlim, gyalogolnom kellett, de akciós volt a kakaópor így be is vásároltam belőle. Abszolút megérte, így már ki is törhet a következő háború, legalább 3 évig nem fogyunk ki kakaó porból, azt én és a pénztárcám is garantálja.

Tehát megvan álmaim receptje, és a hozzávalók is:
Tésztához: (20×30 cm)

  • 25 dkg liszt
  • 4 dkg holland kakaó
  • 2 kk sütőpor
  • csipet só
  • 20 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 1 cs bourbon vaníliás cukor
  • 2 dl tej
  • x mennyiségű fagyasztott gyümölcs, vagy akármi

WIN_20160617_11_42_54_Pro (2)

És akkor jöjjön is az elkészítés – most puskázni fogok:

I. A tésztához a lisztet összekeverjük a kakaóval, a sütőporral és egy csipet sóval. – aha ez eddig sima ügy.
II. A vajat habosra keverjük a cukorral és a vaníliás cukorral, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat, és robotgéppel simára keverjük. – na ja. Kár hogy kedvenc nővérem épp most adta kölcsön a robotgépet. De sebaj. Erős a kezem!!!

WIN_20160617_12_04_00_Pro (2)

III. Ezután két részletben a tojásos masszához szitáljuk a kakaós lisztet, a tejjel felváltva és az egészet simára keverjük. – oké. Most már tényleg letört a kezem…

WIN_20160617_12_18_32_Pro

Jajj, egy Mona láb bekúszott!

IV. Sütőpapírral bélelt sütőformába simítjuk. – Ez király!! Csak a tepsim kb 10x nagyobb, mint kellene.. xD

WIN_20160617_12_25_34_Pro (2)

V. A tetejére szórjuk a gyümölcsöt (ha fagyasztottat használunk, fagyos állapotban tegyük rá) és enyhén belenyomkodjuk.  – Juhé, és ez még jól is néz ki! 😀 😀

WIN_20160617_12_36_45_Pro (2)

VI. 175 fokra előmelegített sütőbe toljuk, ahol kb 30-35 perc alatt megsül. – Na itt történt meg a katasztrófa. Mert nem hogy fél óra alatt, de még másfél óra alatt sem akart megsülni ez a nyavalyás. Gondolom magas volt a tepsi, vagy mit tudom én. Az erők nem voltak velem. De másfél óra szenvedés után kivettem.

VII. Megvárjuk, míg kihűl, majd felszeleteljük. – Megvártam, kb szét idegeltem magam, elkéstem, és annyira pipa voltam, hogy a gyönyörű befejezett művet, beledobtam egy dobozba, és rohantam a sörömért.

Kint szerencsére nagyon örültek neki, és meg is ették még a nagy meleg ellenére is. Azt mondták nem lett rossz, meg még jól is nézett ki. Fénykép sajnos ekkor már nem készült tekintve a idegállapotomat és a fogyasztott sörmennyiséget. Nagyon szomorú voltam miatta, hogy pont az eredményt nem örökítettem meg, gondoltam, nem is írom meg ezt a bejegyzést, de időközben megváltozott a véleményem. A Süti doboz képét kölcsönkérve itt van a minta darab – nyilván sokkal jobban néz ki, mint ahogy én azt reprodukáltam, de nem érdekel-. Finom volt, laktató és nagyon kakaós. Szerintem beveszem a gyakran készítendők közé, főleg ha a sütő már nem tréfál meg többet.

Málnás-csokis süti ropogós ostyával

Kultúr Káosz névjegye

Ha érdekel téged a rajz, képzőművészet, filmek, animék, videójátékok és sok más random dolog, akkor jó helyen jársz, mert mi itt ezekkel foglalkozunk.
Kategória: Mona, Nyami | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) Mona süt: Csokis süti bejegyzéshez

  1. Yella szerint:

    Finomnak tűnik… Nekem is csinálhatnál ilyet 😀

    Kedvelés

  2. Mona szerint:

    ÉRTETTEM!!! Akkor nyáron remake 😉

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

