Sámán Király by Mona

Kis retrózás részemről, így most bekúszott a 64 részes Sámán király.

Régen volt már a Sámán Király, pontosabban a manga 1998 és 2004 között futott, majd az animeadaptáció 2001-ben kezdődött el. A későbbiekben a Jetix jóvoltából 2005-ben érkezett Magyarországra.

Személyemet azonban az anime elsőkörben nem izgatta, és egy szelíd általános iskolásként a mangáját olvastam nagy lelkesedéssel, angolul. Bár akkor még nem voltam annyira elvont, hogy ezt tartani tudtam volna, mert nem emlékszem hogy befejeztem volna-e. A későbbiekben indult a nagy Naruto fanatizmusom, és akkor fejlődött ki a gyors mangaolvasás. De mindegy is. A Sámán Király egy igazi retro darab, és most meg is néztem az animét, ha már gyerekként nem tettem meg.

Először is az animációja igen kezdetleges, persze a mai technológiához képest, minden retro furán néz ki, mégis élvezhető a 3:4 felbontás még a halvány színek ellenére is. Ez főként a látványos és jól koreografált harcoknak köszönhető.
Ha engem kérdeznek A karakterdesign a mangában jobban működik, de ez van átemelve az animációba, és ott nekem időnként meglehetősen fura, illetve gyakorta torzul is .

Hangszerelése nem idegel fel, mármint ami a soundtrackeket illeti, de esetünkben ki kell emelni a magyar szinkronokat. Fura volt, mert abban a verzióban, amit én néztem, időnként nem szólaltak meg a karakterek, holott tátogtak. Illetve nem vagyok megelégedve a szinkronszínészek válaszátásával sem. Legtöbbjük egyszerűen nem illik a karakteréhez. Ennek okát a korhatárnélküliségben látom, mert meg sem fordult a szakik fejében, hogy a sztori nem Pokémon szintű, ezért, teszem azt a törpe, vagy a szőke kiscsaj megérdemelhetett volna egy mélyebb, másféle hangot. Na de mindegy. Ez nagyon egyéni probléma – de pont ezért nem néztem meg ezt korábban.

Viszont nagyon jó az opening. Nagyon keveset fordítottak át magyarra, és a legtöbbet nem is akarom meghallani, de ez jó.

A történetet én nem akarom összefoglalni, arra vannak más oldalak, például a shaman-king.gportal.hu:

Történetünk főszereplője Yoh Asakura, aki egy többgenerációs sámán család sarja. A sorozat eleje azzal kezdődik, hogy a városba költözik, ahol megismerkedik Mortyval. Morty a történet folyamán Yoh igaz barátjává válik majd. Aztán a történet elején Yoh összetalálkozik még valakival, akit Amidamarunak hívnak. Amidamaru egy hatszáz éves szamuráj szellem, aki a későbbiekben örök hűséget fogad majd az új gazdájának, tehát Yoh-nak. Yoh életcélja, hogy békés, gondtalan életet élhessen, ezért már gyermekkorában megfogadta, ő lesz a sámánkirály – hiszen egy király henyélhet egész nap. A sámán király a leghatalmasabb sámán a világon, aki kapcsolatba léphet a szellemkirállyal. A sors úgy hozza, hogy éppen eljön az ideje az 500 évente megrendezésre kerülő sámánharcnak, aminek a győztese lesz a sámán király. Az ő sorsa az, hogy megmentse a világot a pusztulástól. Yoh is részt vesz a versenyen, és hamar szembesül azzal, hogy minden lehetséges vereség egy-egy álom szertefoszlásával jár. Kemény küzdelmek várnak főhősünkre, és hogy ő lesz-e a sámán király? Tekintsd meg a sámán király részeket, és kiderül!

Engem nagyon szórakoztatott a sorozat, bár baromi hosszúnak tartottam, jah és kommentátor karakterek, ójaj…. Annyit röhögtem rajtuk, jah, meg ismerősöm is, aki nálam szenvedett, és csak hallgatta, hogy mit nézek. – Ó, valóban?

Ajánlás! Öhm. Ez egy retró cucc. Szerintem vannak már ennél jobbak is, de azért egy nagyon jó shonen, tele harccal, nem eltúlzott érzelmekkel, kevés románccal.
Szóval. Ez nagyon jó. Én örülnék, ha készítenének hozzá egy új adaptációt.

De ennyi.

Puszi! Mona

Reklámok

Kultúr Káosz névjegye

Ha érdekel téged a rajz, képzőművészet, filmek, animék, videójátékok és sok más random dolog, akkor jó helyen jársz, mert mi itt ezekkel foglalkozunk.
Kategória: Ajánló, Animációs filmek, Anime, Kritika, Mona | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez

  1. Visszajelzés: Tavaszi szezon ’16 by Mona | Kultúr Káosz

Vélemény, hozzászólás?

