Így készült: Aranyszem by Aedan

„Egy kalligráfus mester éppen tanítványai előtt festett. Mikor végzett a képpel, kikérte a tanítványainak a véleményét a kész műről. A legtöbb tanítvány dicsérte a képét, ám a legtehetségesebb tanítványának nem tetszett a festmény. A mester többször is újrafestette a karaktereket, de mindhiába, a tanítvány mindig talált valami kritizálnivalót az elkészült művekben. Egyszer viszont nem figyelt oda a készülő képre, és amikor a mester megmutatta neki a kész festményt, a tanítvány csak ennyit tudott mondani: -Mester… Ez egy remekmű!-…”

45c2ecc22f19f6d95ad6d507266e7dcc

Sokat kellett kurkásznom a netet, mire ezt a zen történetet sikerült előbányásznom belőle –az eredeti szöveg, illetve annak értelmezései itt megtalálhatóak, sajnos csak angolul-. No, de mi köze van az Így készült rovathoz? Yella-chan egyszer azt mondta nekem, hogy szép képeket csinálok, de a munka közi formáik, finoman fogalmazva, elég félelmetesek szoktak lenni. Maradjunk annyiban, hogy jelenlegi festményem sem képez ilyen téren kivételt a többi közül…

Köhm, szóval az elmúlt években főleg tűzzománc képeket készítettem, ezért -a változatosság kedvéért- most akrillal festettem. Persze, az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy körülbelül két éve nem nyúltam hozzá akrilfestékeimhez, és előtte sem sok képet festettem velük, így nincs sok tapasztalatom az akrilfestészettel. Sebaj, szeretem a challenge-t, és „merjünk nagyok lenni” jeligével nem virágokat és csendéleteket kezdtem el festegetni, hanem rögtön egy bonyolultabb témát választottam…

 

wolfweb

… mégpedig a farkasokat.

 

Wolf-Slavic-Totem.jpg

Egen, ezeket a gyönyörű, intelligens, és veszélyes bestiákat. Egész lényük, de legfőképpen a szemük, olyan szintű titokzatosságot áraszt magukból, mely mellett egyetlen ember sem tud elmenni szó nélkül…

 

Az emlősök között az ember után a -nevével ellentétben mindenféle színárnyalatban előforduló- szürke farkas (Canis Lupus) a világon második legelterjedtebb faj, melynek európai és az észak-amerikai egyedei szép nagyra meg tudnak nőni, egyes példányok akár 80 kg-os testtömeget, orrtól farok végéig tartó két méteres testhosszúságot is el tudnak érni. Nagyfokú fizikai erejük ellenére karcsú, gyors jószágok (többi kutyaféléhez képest hosszabb lábakkal is rendelkeznek, mely nem árt, ha mély hóban kell közlekedni), ezek mellett állóképességük is nagy, kiszemelt  zsákmányállatukat akár fél óráig is tudják üldözni, és ha kell, öt méteres ugrásokat is tudnak produkálni. És hogy “egy kicsit” még túl legyenek táposítva, remek érzékszervekkel is rendelkeznek -két és fél kilométerről ki tudják szagolni a potenciális zsákmány szagát, egymás vonyítását meg több, mint hat kilométerről meg tudják hallani-, és még okosak is. NAGYON okosak. De arról majd egy másik cikkben fogok még bővebben írni…

gray-wolf-closeup másolata.jpg

Szóval vissza a képemhez, szükségem volt egy jó modellre. Neten való keresgélésem közepette futottam bele a fenti -egyébként a fajtájához képest is különösen csinos- szép kék-szemű farkasba.

 

0

Kinyomtatás után egy durva tollfirkarajzot készítettem róla. Egen, túl nagyra rajzoltam a fülét és a szemét, és kis távolságot hagytam ki az orra és a szemei között. Sebaj, pont ezért csináltam, hogy mire figyeljek oda a festményem vázlatának a megrajzolása közben.

 

1

Oké, ez már egy fokkal fajinabb, mint az első verzió. Persze, nem teljesen úgy néz ki, mint a modellem, de nem is volt célom, hogy egy az egyben lemásoljam őt. Éééés, itt követtem el egy bakit, mégpedig az alapozásnál: a zománcnál megszoktam, hogy a festék kitölti a hézagokat, ezért itt nem is törődtem azzal, hogy teljesen egyenletes legyen, mondván, hogy az akril is ki fogja tölteni. Hát, tévedtem, legközelebb nem fogom ezt a hibát elvéteni.

 

2

A mini műhelyem. Oké, modell, vázlat, ecsetek, festékek megvannak. Valami még viszont hiányzik…

 

Á, hát a zene! Az sem árt a rajzhoz, és azt külön jó dolognak tartom, amikor a hallgatott zene hangulatát is beleviszi az ember az alkotásába. Én a fentit választottam, képes voltam festés közben hányingerig hallgatni ezt a darabot.

 

3

Kezdjük is el, először a hátteret csináltam meg. Nem szándékoztam tájat is belevinni a dologba, inkább absztrakt, színfoltokból álló hátteret gondoltam a farkasom számára. Maradjunk annyiban, hogy ezt a fázist kétszer is meg kellett ismételnem. Nem tudom, miért gondoltam olyan fantasztikus jó ötletnek a halvány lila és a smaragdzöld kombinációját…

 

4

Fekete alap felvitele után. Hááát… No comment. Menjünk tovább, gyorsan!

 

5

Ez már egy fokkal vállalhatóbb. Első körben azt terveztem, hogy a szőrét titánfehérrel megfestem, és majd azokat fogom a szürke és barna árnyalataival felül festeni. Az akrill persze mást gondolt, mint én…

 

6

Hát nem teljesen befedte az előző kép szőrszálait? De legalább szépen sikerült felvinnem a fekete alaprétegre a szürke árnyalatait (persze, nem az ötvenet), a maradék festékből vígan elkezdtem újrahúzni a szőrszálakat. És itt rekedtem meg körülbelül két hónapra, addig csak szemezgettem a képpel.

 

7

A szünet után végre az orr is felkerült. Meg egy csomó szőrszál mellé…

 

8

Most már szeme, és szája is van, hurrá! Meg még több szőrszála. A szemét direkt sárgára terveztem, hogy egy kis kontrasztot képezzen a kék és szürke sokféle árnyalata közül.

 

9

Mééég több szőrszál. Meg pupilla. Viszont az ízlésemhez túl narancssárgára sikeredett a szeme. Ajjaj, még egy modell kerestetik!

 

wolf-eyes-close-up-wallpaper.jpg

Hűha! Szeva szépség, nem baj, ha lefestem azokat a gyönyörű szemeidet?

 

10

Kicsi okkeresítés, meg pár szőrszál festése után kész is van a kép. Ez fotó este…

 

14

…míg ez nappal készült (nagyobban itt). Összességében meg vagyok elégedve a festményemmel. Már készülök is a következő farkasos képemre, ahol felhasználom az itt megtanultakat. Meg szerzek egy még vékonyabb ecsetet…

 

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Kis összegző a munkafolyamatról.

 

Kultúr Káosz névjegye

Ha érdekel téged a rajz, képzőművészet, filmek, animék, videójátékok és sok más random dolog, akkor jó helyen jársz, mert mi itt ezekkel foglalkozunk.
Kategória: Aedan, Így készült..., Munkáink
Címke: , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez

  1. Suháné Bogdán Ágnes szerint:

    Gyönyörű kép, ügyes vagy doktor! 😀

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

