Wallpaper 2016 Part 1 – Yella

Mostanában nem nagyon szoktam háttereket gyártani, mert művészi “hajlamaimat” egy tűzzománc szakkör keretei között vezetem le. Ennek ellenére van saját profilom a theOtaku.com-on és ha nem felejtem el, akkor fel szoktam tölteni a képeimet az AA-ra is. Viszonylag régóta készítek háttereket (2004) és ugyan van, hogy kihagyok akár egy évet vagy többet is, de nem is ez talán a lényeg. Először DB-s wallpaper-kel kezdtem, szám szerint 62 (!) darabot készítettem, ami azért nem egy alacsony szám, ha lehet így fogalmazni.

A célom az volt, hogy minden karakterről legyen legalább egy hátterem, de koncepció persze félúton megbukott a hatalmas szereplőgárda miatt. Nem kicsit volt őrült ez a vállalkozásom, akkor még nem Gimppel dolgoztam, hanem PhotoStudio 5. A végeredmény persze eléggé felemásra sikeredett, mert akkor még csak úgy leültem szerkeszteni „aztán hadd szóljon” elvet követtem. A karakterek körbevágása rendszerint elég gyatrán sikeredett, amennyit kijelölt a „varázspálcám”, annyi nekem bőven megfelelt. Valamilyen furcsa ingerencia miatt mindig ráírtam az adott karakter nevét is a képekre. Ne kérdezzétek, miért. Viszonylag élénk színeket használtam és a kiemelés sem mindig jött össze. Azonban sokkal gyorsabban dolgoztam, mint manapság.

Azóta persze változott a hozzáállásom a dolgokhoz. Igyekszem mindig a karakterhez megfelelő színkombinációt választani és stílusban is igazodni hozzá, bár ez nem mindig sikerül. Már a rajztanárom is gyakran mondogatta, hogy „bonyolult” lélek vagyok és ezt nem feltétlenül jó értelemben használta. Ez azt jelenti, hogy hajlamos vagyok túlzsúfolni a háttereimet.

Na de térjünk a tárgyra. Idén úgy volt kedvem szerkesztgetni, vagyis az igazsághoz hozzátartozik, hogy Monától (kitől, mástól?) kaptam házi feladatot. Nevezetesen oda meg vissza van (volt?–> a dolgok aktuális állásáról nem értesültem) Haikyu!! Kuurojáért és megkért, hogy készítsek neki valami szépet. Össze is szedtem magamat és meg is tettem, ami tőlem tellett. Egy kicsit bizonytalan vagyok, mert nem vagyok meggyőződve arról, hogy 100%-ig illik ez a kék-fekete dominanciájú háttér a karakter jelleméhez. Viszont úgy tűnik, hogy Mona elégedett volt a végeredménnyel, aminek nagyon örültem.

https://i0.wp.com/media-wallpapers.theotaku.com/1920-by-1080-549452-20160319185344.jpg

Ha már úgy is benne voltam a Gimpbe, a saját szórakoztatásomra is tettem lépéseket. Így az idei évi második hátterem főszereplőjének Saitamát választottam. Tetszik a kép dinamikája, olyan mintha valóban ütne a szereplő és betörne az ablak, ami részben az alap kép érdemes is, de ezzel a karcos felülettel rátettem még egy lapáttal az összhatásra, meg persze a duplikációval (ugyanaz a kép halványítva van a háttérben) is. Kivételesen a szöveg is a helyén van. 17 rétegből áll össze. Szóval most az egyszer elégedett vagyok az összhatással.

https://i1.wp.com/media-wallpapers.theotaku.com/1920-by-1200-549452-20160320173739.jpg

Végül a téli hármas fogatom utolsó szereplője Miyuki volt, mert ugye sportaniméztem és sikerült megkedvelnem ezt a kissé szemtelen bishounent. Erre a hátteremre kaptam is kommentet a the Otaku-n, hogy szép a színe. Mondjuk ja, ez sem egy egyszerű háttérkép 26 rétegből áll össze. Négy kép van a szereplőről rajta + 3 másik képet használtam fel a háttérhez. Rengeteget színezgettem és állítgattam a képen, mire elértem ezt a hatást. Igazság szerint a „guruló labdák” a háttérben tetszenek és úgy az alap kompozícióval sincs különösen bajom, de valahogy nem az igazi. Mármint úgy érzem, hogy tudok én ennél ütősebbet is csinálni, amit remélem majd itt is prezentálni tudok.

https://i0.wp.com/media-wallpapers.theotaku.com/1920-by-1200-549452-20160328174325.jpg

Reklámok

Kultúr Káosz névjegye

Ha érdekel téged a rajz, képzőművészet, filmek, animék, videójátékok és sok más random dolog, akkor jó helyen jársz, mert mi itt ezekkel foglalkozunk.
Kategória: Egyéb, Munkáink
Címke: , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

