Így készült: Zöld Buddha by Aedan

Még ennek az évnek az elején került tudomásomra egy olyan verseny, melynek fő témájául a ginkgo biloba levelét választották. Gondoltam, próba cseresznye, csinálok egy tűzzománc képet a versenyre, aztán meglátjuk, hogy mi fog belőle kisülni…

fel a kultúrkászra

 

Oké, a téma adott, viszont első körben sok elképzelésem nem volt, így elkezdtem keresni a neten egy kis ihletforrásért. Így botlottam bele a lenti képbe.

leaf8_1587978i

Buddha a levél közepében. Ez már egy egész használható kiindulópont volt a számomra. Mellé még színmintát, illetve Buddha számára ülő pozíciót is találtam a következő kép által.

green-buddha-sue-halstenberg

 

IMG_1061 másolata

Ennyi tervezés után el is kezdtem dolgozni a művön. Először magát a formát vágtam ki…

IMG_1063 másolata

Majd gyorsan felfirkáltam, hogy fizikai szinten hogy fog kinézni a kép. Ja, még a tervezési szakaszban Mona-sensei adott egy olyan javaslatot, hogy Budha mögé több ginkgo levelet is rajzoljak. Ezt jó ötletnek tartottam. Viszont gondoltam egy merészet, és magukat a leveleket is kivágtam a hulladékként keletkező rézlemezekből…

 

Száradnak a levelek.

IMG_1068 másolata

Addig megrajzoltam a saját rajzstílusomba Buddhát.

IMG_1069 másolata

Oké, az alap megszáradt, indigópapír segítségével átmásoltam Buddhát a levélre, majd az alapján belekarcoltam az alapozó festékbe (egen, ezekről a lépésekről elfelejtettem fotókat csinálni…).

A kis levelek is megszáradtak, kiégetés után nem lett egyenletes a festék, de alapvetően zöldre akartam festeni őket, így ez nem számított.

IMG_1072 másolata

Buddha az első égetés után. Vastag lett az alapozó -ami nem feltétlenül baj, szokásom, hogy egy képet akkor hatszor is beteszek a kemencébe égetni-, meg nem is égettem megfelelő ideig a képet, így visszatettem még egy körre égni.

IMG_1074 másolata

Mindjárt más. Nosza, festékeket elő…

IMG_1075 másolata.JPG

Színek felvitele, égetése után. Ezek után viszont adódott egy két probléma…

IMG_1076 másolata

Az egyik, hogy a leveleket nem ragasztóval terveztem a képhez rögzíteni, hanem egy égetéssel gondoltam összeolvasztani a lemezek zománcrétegével. Emiatt háromszor is be kellett tennem a képet, hogy ez összejöjjön. Másik, zöld színük miatt beleolvadtak a főlevél háttérszínébe. Jobb lett volna arany színűre hagynom őket, de késő bánat, újakat viszont nem akartam kivágni, így a régieket egy kicsit vöröses-sárgás színre színeztem be.

fel a kultúrkászra

Maradjunk annyiban, hogy jót tett nekik a sárgulás, mert nem csak ők, hanem Buddhát is kiemelik a képből. Jelenleg most így néz ki a kép, a kereten gondolkozok még, hogy hogyan nézzen ki. Ja, azok a lyukak az alján nem véletlenül vannak ott, fonalakat tervezek oda beleszőni, melyekre gyöngyöket és kristályokat tervezek felaggatni. Egen, leírásra furán hangzik, de lelki szemeim előtt jól néznek ki, meglátjuk, hogy hogyan fog sikerülni.

428

Nem árt azonban csipkednem magam, hiszen a verseny… Micsoda, Yella-chan? Hogy nem a gingkos téma az egyedüli megkötés, hanem igazából egy tömeg gyártható iparcikk mintát kell beküldeni, mely természetes alapanyagokból kell, hogy készüljön? FFFFFUUUUUUUUUUUU…………..!!!!!!!!

Reklámok

Kultúr Káosz névjegye

Ha érdekel téged a rajz, képzőművészet, filmek, animék, videójátékok és sok más random dolog, akkor jó helyen jársz, mert mi itt ezekkel foglalkozunk.
Kategória: Aedan, Így készült..., Munkáink, Tűzzománc
Címke: , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez

  1. Visszajelzés: Kétlaki by Yella | Kultúr Káosz

Vélemény, hozzászólás?

