Mona süt: Grízes vaníliapuding

Nincs is jobb, mikor egy esős őszi napon a meleg lakásba behúzódni és a kedvenc értelmetlen romantikus filmedet nézni. Ennél jobb már csak akkor lehet, mikor mindezt egy édesség társaságában teszed.

Nem is csépelem tovább a szót, jöjjön ez a finomság, mely reményeim szerint elég nagy szeretetbomba lesz, hogy kedves lakótársam meggyógyuljon a náthájából.

puding1

Elkészítési idő: 20 perc +

Nehézség: Aki tud pudingot főzni, annak nem kihívás. Ha nem tud, akkor is csak 2/5

Hozzávalók:

  • 1 liter tej
  • 2 tasak vaníliás pudingpor
  • 1 tasak vaníliás cukor
  • 2 evőkanál cukor
  • 1 teáskanál fahéj
  • 6 evőkanál gríz

Ezeket a hozzávalókat csomómentesen elkevertem egy olyan tálban, ami bírja a tejforralást (tehát nem sül le benne), majd normális puding módjára, nagy lángon, folyamatosan kevergetve, figyelve, hogy le ne égjen, addig főztem, míg össze nem állt tejbegríz, vagy annál egy kicsit merevebb állagúra. Ez után egy kicsit hagytam hűlni, kb. 2 percig, és esetemben 5 darab kis tálba töltöttem. Először mindegyikbe egy keveset, hogy az edény megszokja a hőt, majd majdnem tetejéig.

Innentől kezdve a desszert már a kreativitás, a türelem, majd a gyomor rabja.

Bevallom, másodmagammal még melegen, savanykás baracklekvárral megspékelve megettem egyet. Mennyei volt.

A képen látható formátumát 2 óra hűlés után érte el, mikor (meglepetésemre) egyben ki lehetett fordítani a tálból. (Azért is lepődtem meg, mert a sima puding nekem sosem tartja meg a formáját. Ez azonban még most is, 3 óra elteltével, olyan peckesen áll, hogy csak ámulok.) Díszítéséhez cukrot karamellizáltam, majd öntöttem rá két rétegben. Végül fehér csokireszelékkel bolondítottam a kompozíciót. Bár ebből még nem ettem, beteg barátnőm rajong érte.

Hátha elmúlik már a fránya náthája.

puding2

A desszerthez az inspirációt a Sütidoboz blogján olvastam. <-nem megnézni, mert szégyellem, hogy ahhoz képest az enyém milyen kis nyomi lett >.<

Kultúr Káosz névjegye

Ha érdekel téged a rajz, képzőművészet, filmek, animék, videójátékok és sok más random dolog, akkor jó helyen jársz, mert mi itt ezekkel foglalkozunk.
Kategória: Mona, Munkáink, Nyami
Címke: , , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

